Lóczy Erzsébet vagyok, 20 éve újságíró, illetve kommunikátor, történelemtanár, rendezvényszervező, nagyvállalati PR tanácsadó. Diplomáimat a Debreceni Egyetemen, illetve a Pécsi Tudományegyetemen szereztem. 1. Közoktatásban tanulók kommunikációs készségeinek fejlesztése a tantervet követve. (Fogalmazás, köznyelv és irodalmi nyelv, beszédkészség fejlesztés, felzárkóztatás. Tananyag megfelelő elsajátítása, szövegértés/írás, gyakorlatok.) 2. Aki újságíró akar lenni, pokolra kell annak menni – azaz miként válhatunk jó újságíróvá? (Kommunikációelmélet, társadalmi kommunikáció, politikatörténet, közéleti és politikai kommunikáció, nyilvános beszéd és prezentáció, írástechnika, meggyőzés, társadalmi hatások. Sajtó és online média. Tényközlő és véleményműfajok: hír, tudósítás, interjú, riport – jegyzet, publicisztika) 3. Médiaismeret, médiakultúra 4. Hivatalos kommunikáció, munkahelyi környezet, mindennapi szituációk. 5. Hogyan írjunk, illetve a szövegalkotás rejtelmei. Az információátadás mindennapi életünk része. Nem mindegy azonban, hogyan tesszük ezt. A felőlünk kiinduló kód bizonyos értelemben úgy lesz értelmezve a fogadó által, ahogy ő fogadja azt, szakkifejezéssel élve dekódolja. Mit tegyünk annak érdekében, hogy pontos, szándékunknak és gondolatainknak, illetve érzelmeinknek megfelelő értelmezést kapjon mondanivalónk? A kommunikáció tudománya ebben segít, akár tudatos, akár metanyelven adjuk át belső világunkat környezetünknek. Megfogalmazás, megfelelő stílus, érthetőség egyik oldalon, értelmezés, felfogás, saját gondolatainkba ágyazás a másik oldalon. Ez alkalmazandó mind a személyes, a tömeg- és hivatalos kommunikáció területén is. Minél több szereplő vesz részt a folyamatban, annál nehezebb a helyes fogalmakat, stílust megtalálni. A helyesen alkalmazott kommunikáció a társadalomban sikerhez vezet!